Tuesday, June 10, 2014

“ေသမင္းတမန္” လမ္းမႀကီး ျပင္ရန္ ျမန္မာကို အေမရိကန္ သင္ေပးမည္


             လတ္တေလာတြင္ အသက္ေသဆံုးသည္အထိ မေတာ္တဆမႈ အေျမာက္အမ်ား ျဖစ္ပြားေနသည့္ 
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္ လမ္းမႀကီးကို အဆင့္ျမွင့္တင္ႏိုင္ေရး ျမန္မာအစိုးရကို ကူညီေပးရန္ အေမရိကန္ ႏို္င္
ငံတကာဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေအဂ်င္စီ (USAID) က သေဘာတူလိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အေမရိကန္သံ႐ံုးက 
ဇြန္လ ၉ ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာလိုက္သည္။
                 ျမန္မာ အစိုးရ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ သေဘာတူညီခ်က္တြင္ USAID က 
၀န္ႀကီးဌာနမွ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ားကို အေ၀းေျပးလမ္း ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈ ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံတကာ
 စံခ်ိန္ စံညႊန္းမ်ား သင္ၾကားေပးရန္ အာမခံ ကတိျပဳခဲ့သည္။ ကီလိုမီတာ ၅၉၀ ရွည္လ်ားသည့္ အျမန္လမ္းမႀကီး၏ 
၁၀ ကီလိုမီတာ ရွိသည့္ လမ္းပိုင္းတခုကို ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈ အဆင့္ျမွင့္တင္ေရး အတြက္ အေမရိကန္အစိုးရ၏ ေထာက္
ပံံ့မႈျဖင့္ တည္ေဆာက္ရင္း သင္ၾကားေပးသြားမည္ဟုလည္း သိရသည္။
            ျပည္တြင္းတြင္ “ေသမင္းတမန္ လမ္းမႀကီး” ဟု သိၾကသည့္ အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ ရန္ကုန္၊ ေနျပည္ေတာ္
 ႏွင့္ မႏၲေလးကို ဆက္သြယ္ေပးထားသည္။ ၎ကို ယခင္စစ္အစိုးရ၏ အမိန္႔အရ အေလာတႀကီးေဖာက္လုပ္ခဲ့ရၿပီး ၂၀၀၉ 
ခုႏွစ္တြင္ ၿပီးစီး ခဲ့သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ လအတြင္းတြင္ ခရီးသည္တင္ကားတစီး တိမ္းေမွာက္ၿပီး လူ ၁၄ ေယာက္ ေသဆံုး၍ 
၃၀ ေယာက္ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ၿပီး ေနာက္ လက္ရွိ အရပ္သားအမည္ခံ အစိုးရက အေရးေပၚျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ဟု
 ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။ ယခုႏွစ္အထိ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားတြင္ လူ ၈၀ ေသဆံုးခဲ့ၿပီး ၃၅၀ ဒဏ္ရာ
 ရရွိခဲ့ သည္။
            ၁၀ ကီလိုမိတာလမ္းပိုင္း ျပဳျပင္မႈသည္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက အျမန္လမ္းတခုလံုး အဆင့္ျမွင့္ျပင္ဆင္မႈ 
ျပဳလုပ္ရာတြင္ စံနမူနာ ျဖစ္လာမည္ဟု အေမရိကန္ သံ႐ံုး၏ ေၾကညာခ်က္တခုတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။“အေမရိကန္ ျပည္
ေထာင္စုက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေရးနဲ႔ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ စီပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္ ကူညီမယ္လို႔ ကတိျပဳပါတယ္။
 စီးပြားေရး တိုးတက္လာတာနဲ႔ အမွ် သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အေျခခံအေဆာက္အဦက ကုန္စည္ေတြနဲ႔ ခရီးစဥ္ေတြအတြက္ ပိုၿပီး
 လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိလာရပါမယ္” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုင္ရာ အေမရိကန္ သံအမတ္ႀကီး Derek Mitchell က ေၾကညာခ်က္တြင္
ေျပာသည္။
        ယခုလ ေျပာၾကားခဲ့သည့္ လစဥ္ အသံလႊင့္မိန္႔ခြန္းတြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္က ကားမေတာ္တဆျဖစ္မႈမ်ားတြင္ မိမိတို႔၏ 
ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ား၊ ခင္မင္သူမ်ားကို ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရသည့္ က်န္ရစ္သူမိသားစုမ်ားကို ေတာင္းပန္စကား ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အေ၀းေျပးလမ္း တည္ေဆာက္ေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မီတီမွ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က လမ္းကို အဆင့္ျမွင့္ တင္ရာတြင္
 ကုန္က်စရိတ္ အတိအက် ကို မတြက္ခ်က္ရေသးေသာ္လည္း က်ပ္ေငြ ၁ ဘီလီယံ ေက်ာ္ ကုန္က်ႏိုင္သည္ ဟု ေျပာသည္။ ရန္ကုန္
ႏွင့္ မႏၲေလးၾကားတြင္ တံတား ၇၄ ခုရွိသည့္ အနက္ ၄၄ ခုကို လုပ္ငန္း ပထမအဆင့္တြင္ အဆင့္ျမွင့္ ျပင္ဆင္မည္ ျဖစ္သည္ဟု 
ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၏ အဆိုအရ သိရသည္။
           ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလအတြင္းက ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ကနဦးစစ္တမ္း ေကာက္ယူျခင္းႏွင့္ အတူ စတင္ခဲ့သည့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္
မႈကို သေဘာတူညီခ်က္က တရား၀င္ျဖစ္ေစခဲ့သည္ဟု အေမရိကန္သံ႐ံုးကေျပာသည္။“ျပည္ေထာင္စု အစိုးရရဲ႕ ေမတၱာရပ္ခံမႈေၾကာင့္ 
USAID ရဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာေတြက လမ္းရဲ႕တည္ေဆာက္ပံု၊ ျဖတ္သန္းတဲ့ ယာဥ္ပမာဏ၊ အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ လမ္းတခုလံုးရဲ႕ ေဘးကင္းလံုၿခံဳ
ေရး လက္ရွိေဆာင္ရြက္ထားမႈ အေနအထားေတြကို စစ္ေဆး ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ေလ့လာအကဲျဖတ္ခဲ့ရာမွာ လမ္းကို အစီအစဥ္တက် 
အဆင့္ျမွင့္ျပဳျပင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ထိေရာက္မႈ အရွိဆံုး နည္းလမ္းေတြက ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈ စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေလ့က်င့္
သင္ၾကားေပးျခင္းနဲ႔ နည္းပညာ အေထာက္ အပံ့ေပးျခင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လမ္းေတြေဘးအႏၲရယ္ ကင္းရွင္းေရးနဲ႔ လံုၿခံဳစိတ္ခ်မႈကိုျမွင့္
တင္ႏိုင္ဖို႔ အေမရိကန္ႏိုင္ငံက အေတြ႔အႀကံဳေတြနဲ႔ လက္ေတြ႔နည္းလမ္းေတြကို ယူေဆာင္ေပးဖို႔ေတြ ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႔ရွိခဲ့ရပါတယ္” ဟု 
အေမရိကန္ သံ ႐ံုး၏ ေၾကညာခ်က္က ဆိုသည္။
Ref: ဧရာဝတီ

0 ထင္ျမင္ခ်က္ေပးရန္:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More