Wednesday, May 14, 2014

ရာဇာမင္းကား ေမွာက္ၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္း တုိးခ်ဲ႕ရန္ အစုိးရ ဆုံးျဖတ္



May 14, 2014 ဧရာဝတီ
           ခရီးသည္ ၁၄ ဦးေသဆုံးေစခဲ့ေသာ ရာဇာမင္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္မႈ ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ 
ယာဥ္တိုက္မႈ၊ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိသည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး၏
 ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းဧရိယာ တုိးခ်ဲ႕သြားရန္ အစုိးရက ဆုံးျဖတ္လုိက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန အပါအဝင္ အစုိးရ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား စုံညီစြာ တက္ေရာက္
ေသာ အျမန္လမ္း အဆင့္ျမွင့္တင္ေရး အစည္းအေ၀းကုိ ေမလ ၁၃ ရက္ေန႔ ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး
 ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းဧရိယာကုိ တုိးခ်ဲ႕ရန္ ဆုံးျဖတ္လုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ မုိင္ ၂၀၀ ရွည္လ်ားေသာ
 ရန္ကုန္ – ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီးကုိ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ေျခာက္လမ္းသြား သို႔မဟုတ္ ရွစ္လမ္းသြား 
လမ္းမႀကီးအျဖစ္ အဆင့္ျမွင့္တင္လုိက္မည္ ဆိုပါက လက္ရွိျဖစ္ပြားေနသည့္ မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈမ်ား နည္းပါး
သြားႏုိင္သျဖင့္ ယခု ၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွ စ၍ အဆင့္ျမွင့္ရန္ အစုိးရက ဆုံးျဖတ္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရွိရသည္။
“တျခားဦးစားေပး ကိစၥေတြလည္း ရွိခဲ့ေတာ့ အျမန္လမ္းမႀကီး အဆင့္ျမွင့္ဖို႔ကို ေစာင့္ေနခဲ့ရတယ္။ မေတာ္တဆမႈ
ေတြလည္း ျဖစ္လာေတာ့ ဒီႏွစ္ထဲမွာတင္ ေျခာက္လမ္း၊ ရွစ္လမ္းသြား လမ္းအျဖစ္ ေဖာက္ဖု႔ိလူႀကီးေတြက သေဘာ
တူလိုက္ၾကၿပီ။ အဆင့္ျမွင့္လိုက္ရင္ေတာ့ မေတာ္တဆမႈေတြ နည္းသြားမယ္” ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ 
ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း အင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က ရွင္းျပသည္။
            ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ လမ္းမႀကီးဧရိယာ တုိးခ်ဲ႕ရန္အတြက္ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ဘီလီယံ ေထာင္ခ်ီ ကုန္က်ခံ 
သုံးစြဲမည္ျဖစ္ၿပီး အျမန္လမ္းမႀကီးဆုိင္ရာ ဥပေဒကိုလည္း လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပ ျပ႒ာန္းႏုိင္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း 
သိရွိရသည္။လူေသဆုံးမႈႏွင့္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနသည့္ အျမန္လမ္းမ ျပႆနာ ေျဖရွင္းႏုိင္ေရး 
ဝန္ႀကီးဌာန ေပါင္းစုံမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားစုေပါင္း အေျဖရွာ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
         ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖဲြ႕မွ ရဲမွဴးႀကီးေနဝင္းက “အရင္တုန္းကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြနဲ႔ ယာဥ္
ေတြအေပၚ စစ္ေဆးမႈ၊ အေရးယူမႈေတြ မရွိခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အေရးယူမႈေတြ ရွိလာေတာ့မယ္။ ရာဇာမင္းကား
 တိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္စဥ္က ယာဥ္ေမာင္းကိုေတာ့ အခ်ဳပ္နဲ႔ ေဆးရုံမွာထားထားတယ္” ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။အျမန္လမ္းတြင္ 
မေတာ္တဆမႈမ်ား တားဆီးႏုိင္ရန္ ဒုတိယ သမၼတ ၂ ဦးဥာဏ္ထြန္း ဦးေဆာင္၍ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ေဆာက္လုပ္ေရး 
ဝန္ႀကီးဌာန၊ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္ ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ဗဟိုဘဏ္၊ အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖဲြ႕၊ တိုင္းေဒ
သႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕မ်ားႏွင့္ အေဝးေျပးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းတုိ႔ ပါ၀င္ေသာ အျမန္လမ္း မေတာ္တဆမႈ ေလ်ာ့
နည္းေရးစီမံခ်က္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
        “အေဝးေျပးလမ္းေတြမွာလည္း ထိခိုက္မႈေတြ ျဖစ္တာေတြက အျမန္လမ္းထက္ မ်ားေနေပမယ့္ ႀကီးႀကီးမားမား ဆိုရင္ အျမန္
လမ္းမွာ လာျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ေနရတယ္” ဟု အင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္ က သုံးသပ္သည္။ေမလ ၁၂ ရက္ေန႔ ညပိုင္း
က ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ရာဇာမင္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္မႈတြင္ ရာဇာမင္းကားသည္ ေနျပည္ေတာ္မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ထြက္ခြာ
လာစဥ္ ည ၆ နာရီ ၄၅ မိနစ္ မုိးရြာသြန္းေနခ်ိန္ မုိင္တုိင္ ၁၉၇ အနီး လမ္းေပၚတြင္ တင္ေနေသာ ေရအုိင္ကုိ ျဖတ္သန္းစဥ္ ကားသည္ 
အရွိန္လြန္ စလစ္ျဖစ္ကာ တပတ္လည္၍ မီးရထား ခုံးက်ာ္ တံတား ေအာက္သို႔ ျပဳတ္က်သြားခဲ့သည္။
         ကားျပဳတ္က်မႈေၾကာင့္ ကားေပၚမွ အမ်ဳိးသား ၁၀ ဦး ၊ အမ်ဳိးသမီး ၄ ဦး၊ စုစုေပါင္း ၁၄ ဦး ေသဆံုးသြားခဲ့ၿပီး ၃၀ ဦးဒဏ္ရာ
ရရွိသြားေၾကာင္း၊ ဒဏ္ရာရရွိသူမ်ားတြင္ ၃ ဦးမွာ အသက္အႏၲရာယ္ စုိးရိမ္ ရသည့္ အေျခ အေနရွိသည္။ေမ ၁၄ ရက္ေန႔ ေနျပည္
ေတာ္တြင္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈေၾကာင့္ ေသဆုံးသြားေသာ ခရီးသည္ ၁၄ ဦး အတြက္ အလုံးစုံ အာမခံ က်ပ္ ၁၀သိန္း၊ အထူးခရီးသြား
 အာမခံ က်ပ္ သိန္း ၃၀၊ သူတပါးထိခိုက္မႈ အာမခံ က်ပ္ ၅ သိန္း စုစုေပါင္း ၄၅ သိန္းေပးအပ္ခဲ့ၿပီး ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိသူမ်ားအတြက္
 ဒဏ္ရာရသည့္ အေျခအေနေပၚမူတည္၍ ေငြက်ပ္ ၁ ေသာင္းမွ ၂၄ သိန္း အထိ ေထာက္ပံ့ေပးအပ္ခဲ့ၿပီး ရာဇာမင္းယာဥ္လိုင္းက
လည္း ေသဆုံးထိခိုက္ေသာ ခရီးသည္မ်ားအတြက္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ေပးအပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
             ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး အျမန္ လမ္းမႀကီးတြင္ ဧၿပီလ ၁ ရက္မွ ေမလ ၁၃ ရက္အထိ ထိခိုက္မႈေပါင္း ၇၆ မႈ၊ 
ဒဏ္ရာရသူ ၁၆၉ ဦးႏွင့္ ေသဆုံးခဲ့သူ ၄၈ ဦးရွိခဲ့ၿပီး ေသဆုံးမႈ စံခ်ိန္တင္ခဲ့သည့္ လမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၿပီး အျမန္လမ္းမႀကီး စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့
သည့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂၅ ရက္မွ ဧၿပီ ၂၂ ရက္အထိေသဆုံးသူ ၃၅၃ ဦး ႏွင့္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရသူ ၁၀၈၄ ဦး ရွိခဲ့ေၾကာင္း အျမန္
လမ္းရဲတပ္ဖဲြ႕၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရ သိရွိရသည္။

0 ထင္ျမင္ခ်က္ေပးရန္:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More