မိုဘုိင္းဖုန္းကုိင္ေဆာင္သူဦးေရမွာ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းသိသိသာသာ တုိးတက္လာေသာ္လည္း SMS (Short Message
System) စာတိုပို႔စနစ္ဝန္ေဆာင္မႈကို သံုးစဲြသူႏႈန္းက အလြန္နည္းပါးေနေသးေၾကာင္း ျပည္တြင္းမိုဘုိင္းဖုန္း အသံုးျပဳသူမ်ားထံမွ
စံုစမ္းသိရွိရသည္။ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းတြင္ ေကာင္းမြန္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈကို အျပည့္အဝေထာက္ခံေပးႏိုင္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈ
စနစ္မ်ားမရိွျခင္းက မုိဘိုင္းဖုန္းမွတစ္ဆင့္စာတုိပို႔စနစ္ (SMS) ကုိ သံုးစဲြသူနည္းပါးရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းျဖစ္သည္ဟု ကြန္ပ်ဴတာ
ပညာရွင္တခ်ိဳ႕က ေထာက္ျပေျပာဆုိသည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ ဝန္ေဆာင္မႈစနစ္ေကာင္းေကာင္းကို အေထာက္အပံ့ေပးႏိုင္သည့္ နည္းစနစ္မ်ား
အားနည္းျခင္းက မုိဘုိင္းဖုန္းသံုးစဲြသူအခ်င္းခ်င္း စာတုိပုိ႔ရာတြင္ အခ်ိန္ေနာက္က်မွေရာက္ရိွျခင္း၊ တစ္ခါတရံတြင္ စာတိုေပးပို႔၍ မရျခင္းစသည့္
အခက္အခဲမ်ားကို ႀကံဳေတြ႔ေစရသည္ဟု ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၲေလးၿမိဳ႕မွ သံုးစဲြသူအခ်ဳိ႕က ဆိုၾကသည္။
“ပို႔လုိက္တဲ့စာက တစ္ဖက္ဖုန္းကို ခ်က္ခ်င္းမေရာက္ဘဲ နာရီဝက္ေလာက္ ေနာက္က်မွေရာက္တာႀကဳံရတယ္။ နံပါတ္မွန္ရဲ႕သားနဲ႔ မက္ေဆ့ခ်္မ
မထြက္တာလည္း ခဏ၊ ခဏဆုိသလိုပါပဲ။ အဲ့ဒီအတြက္ ကၽြန္မတို႔ သံုးစဲြသူေတြက ဆက္သြယ္ေရးရဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈေတြကို မယံုၾကည္တာ မဆန္းပါဘူး”
ဟု မိုဘိုင္းဖုန္းသံုးစြဲသူ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက သူမ၏ အေတြ႔အႀကဳံကို ေျပာသည္။
ယင္းအေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သက္၍ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွ ကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးရဲျမတ္သူက “တျခားႏိုင္ငံေတြလုိ စာပုိ႔ရင္ခ်က္ခ်င္းမေရာက္ဘူး။
ေနာက္တစ္ခုက ေကာင္းမြန္တဲ့ နည္းစနစ္ေတြမဟုတ္ဘူး။ မိုဘုိင္း Network ေတြ စံႏႈန္းမမီလုိ႔ ျဖစ္ရတာ။ ႏုိင္ငံတကာမွာ သံုးေနၾကတဲ့ SMS ဝန္ေဆာင္
မႈေတြ ဒီမွာသံုးလုိ႔မရႏိုင္ေသးတာေတြ ရိွေသးတယ္” ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ မုိဘိုင္းဖုန္းမွ စာတုိပုိ႔သည့္စနစ္အားနည္းမႈႏွင့္ပ တ္သက္ၿပီး သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံ၏ မုိဘိုင္းဖုန္းမွတစ္ဆင့္ စာတုိပို႔သည့္စနစ္ မေအာင္ျမင္ရျခင္းတြင္ နည္းပညာဗဟုသုတပိုင္းအားနည္းသည့္ မုိဘုိင္းဖုန္းသံုးစဲြသူအေရအတြက္က
မ်ားျပားေနဆဲ အေနအထားေၾကာင့္ဟုလည္းျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ေန႔စဥ္ မုိဘုိင္းဖုန္းႏွင့္ ထိေတြ႔မႈမ်ားျပားသည့္ သံုးစဲြသူအခ်ိဳ႕က ၎တုိ႔၏ ထင္ျမင္ခ်က္ကို
ဆုိၾကသည္။ “ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕က ဖုန္းေျပာတာ ေျခာက္ဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္းဆို စာပုိ႔တာကေတာ့ ေလးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ သံုးျဖစ္တယ္။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး
အတိုင္းအတာနဲ႔ၾကည့္မယ္ဆုိ မုိဘုိင္းဖုန္းကေန စာတုိပို႔တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈကိုသံုးတာ အရမ္းနည္းေနေသးတယ္။ စာတုိပု႔ိဖို႔အတြက္ မုိဘုိင္းဖုန္းကေန စာ႐ိုက္ဖို႔
အခက္ရိွသူေတြ၊ ခက္ခဲေနသူေတြလည္း အမ်ားႀကီးေတြ႔ေနရတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန မုိဘုိင္းဖုန္းသံုးစဲြသူ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးက ေျပာသည္။
အဆုိပါအေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာတြင္မူ သက္ဆုိင္ရာတာဝန္ရိွသူမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ႏုိင္ျခင္းမရိွခဲ့ေပ။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အခက္အခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မုိဘိုင္းဖုန္းမွ စာတုိပို႔ျခင္းဝန္ေဆာင္မႈ ေအာင္ျမင္မႈမရေသးျခင္းႏွင့္ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံျဖစ္သည့္
ဖိလစ္ပုိင္ႏုိင္ငံ၏ ေန႔စဥ္စာတိုေပးပို႔သည့္ ပမာဏသည္ သံုးစဲြသူ လူတစ္ဦးတြင္ အနည္းဆံုးဆယ္ေစာင္မွ ဆယ့္ႏွစ္ေစာင္အထိ ရိွေနသည္။ ၎ႏိုင္ငံ၏
စာတုိေပးပုိ႔မႈအေရအတြက္သည္ ေန႔စဥ္ တစ္ဘီလီယံခန္႔အထိ ရွိေနသည္ဟု အင္တာနက္ေပၚရိွ ဝီကီပီးဒီးယား စြယ္စံုက်မ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ယုဇနကိုကိုRef & Credit : Internal Journal
0 ထင္ျမင္ခ်က္ေပးရန္:
Post a Comment